Μοναστηράκι: Βόλτα στην παλιά Αθήνα
15 Σεπτεμβρίου 2021Γρεβενά : Εκεί που η φύση συνυπάρχει αρμονικά με τον άνθρωπο!!
17 Σεπτεμβρίου 2021Μαρία Κάλλας, ένα ταλέντο που η πολυτάραχη ζωή της, το εμπλούτισε με πολλά στοιχεία, ενώ την έκανε μύθο από αυτούς που δεν θα μπορέσει ποτέ να υπάρξει στο μέλλον.
700.000 δίσκοι ετησίως πωλούνται ανα τον κόσμο, δείχνοντας πως το ταλέντο της, μένει αναλλοίωτο στην διαχρονικότητα του μύθου της.
Η Μαρία Καικίλια Καλογεροπουλου, γεννήθηκε 2 Δεκεμβρίου 1923 στη Νέα Υόρκη.
Οι γονείς της Γιώργος και Ευαγγελία Καλογεροπούλου που μετανάστευσαν από το Νεοχώρι Ιθώμης Μεσσηνίας προσπάθησαν να προσαρμόσουν την ζωή τους στα νέα δεδομένα της Αμερικής.
Το 1931 παίρνει τα πρώτα μαθήματα πιάνου και σολφέζ. Κοριτσάκι ακόμα και κάτω από την πίεση της μητέρας της, μαθαίνει όλο και περισσότερα για την μουσική και για την όπερα.
Το 1937 φεύγει με την μητέρα της για την Αθήνα και εκεί αρχίζει μαθήματα τραγουδιού στο Εθνικό Ωδείο. Από το 1939 η Μαρία μπροστά στους συμμαθητές της και αργότερα ακόμα και σε στρατιώτες δίνει τα δικά της ρεσιτάλ που αφήνουν εποχή.
Τον Σεπτέμβριο του 1945 η μεγάλη ντίβα της όπερας φεύγει και πάλι για την Αμερική. Οι γονείς της χωρίζουν και η Μαρία βρίσκεται στο πλευρό του πατέρα της.
Η μητέρα της, δεν το βλέπει αυτό με καλό μάτι.
Το 1949 η Μαρία γνωρίζει τον βιομήχανο Τζιανμπατίστα Μενεγκίνι και τον παντρεύεται, ενώ ο ίδιος θα είναι και ο ιμπρεσάριός της μέχρι το 1957 όπου χωρίζουν.
Ξεκίνησε να γράφει τη ζωή της…
Το 1957 και η Μαρία Μενεγκίνι-Κάλλας (τότε ήταν ακόμη παντρεμένη με τον Ιταλό βιομήχανο –και για πολλούς «Πυγμαλίωνά» της– Tζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι) αποφασίζει να καταγράψει στιγμιότυπα από τη ζωή της, πιάνοντας το νήμα από τα παιδικά της χρόνια.
Από εκείνες τις πρώτες εξομολογήσεις της ξεκινά το βιβλίο «Μαρία Κάλλας: Γράμματα και αναμνήσεις», με επιλογή, επιμέλεια κειμένων και σχόλια του Γάλλου σκηνοθέτη και φωτογράφου Τομ Βολφ.
Περιέχει κομμάτια από την αυτοβιογραφία της, την οποία δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει, αλλά και από την πλούσια αλληλογραφία της με πρόσωπα που έπαιξαν κομβικό ρόλο στη ζωή της, καθώς και διάφορες σημειώσεις.
Περιέχει κομμάτια από την αυτοβιογραφία της, την οποία δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει, αλλά και από την πλούσια αλληλογραφία της με πρόσωπα που έπαιξαν κομβικό ρόλο στη ζωή της, καθώς και διάφορες σημειώσεις.
Οι ανατροπές και οι μεταπτώσεις, οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, γίνονται ολοφάνερες στον αναγνώστη. «Μπατίστα μου, είμαι ολόκληρη δική σου, έως το πιο μύχιο συναίσθημά μου, έως την παραμικρή μου σκέψη. Ζω για σένα.
Οι επιθυμίες σου είναι και δικές μου. Θα κάνω ό,τι θελήσεις, αλλά μην πάρεις αυτή την αγάπη και την κλειδώσεις στο συρτάρι σου. Προσπάθησε να την αγκαλιάσεις. Έχω ανάγκη τη φροντίδα σου», γράφει στον Μενεγκίνι το 1947.
«Ο σύζυγός μου παριστάνει τον δισεκατομμυριούχο, αν και δεν έχει δική του δεκάρα τσακιστή. Έχει βάλει χέρι σε ό,τι έχω και δεν έχω (επωφελούμενος από την απροθυμία μου να καβγαδίζω), με εξαίρεση το σπίτι όπου μένω και τα κοσμήματά μου.
Όταν ανακάλυψα πως όλα ήταν γραμμένα στο όνομά του, ήταν η σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει.
Ελπίζω τώρα πια να ρυθμίζω το μέλλον μου όπως εγώ θέλω», αναφέρει σε επιστολή της στον Αμερικανό συγγραφέα και μουσικολόγο Χέρμπερτ Ουάνστοκ, τον Μάρτιο του 1960, όταν ο Αριστοτέλης Ωνάσης έχει μπει δυναμικά στη ζωή της και ο γάμος της έχει καταρρεύσει.
Ο έρωτάς τους είναι παράφορος και όλα τα διεθνή μέσα μαζικής επικοινωνίας μιλούν για το ιστορικό γεγονός. Εν τω μεταξύ ι πιέσεις της μητέρας για να της στέλνει χρήματα στην Ελλάδα όπου βρισκόταν ήταν αφόρητες.
Όταν η Μαρία στέλνει μια επιστολή στην μητέρα της, ότι θα έπρεπε να δουλέψει αντί να την χρηματοδοτεί εκείνη, γράφει ένα βιβλίο με όλα τα καλά και τα άσχημα της Μαρίας.
Το βιβλίο στην Αμερική και στο Λονδίνο που κυκλοφορεί δεν έχει μεγάλη απήχηση. Όμως οι δεσμοί αίματος με την μητέρα της έχουν ήδη κοπεί.
Το 1960 η ντίβα της όπερας ανοίγει για τελευταία φορά την σεζόν στην Σκάλα του Μιλάνο με τον Πολιούτο και την ίδια χρονιά ερμηνεύει Νόρμα στην Επίδαυρο.
Το 1965 εγκαταλείπει για πάντα την σκηνή. Μόλις το 1969 υποδύεται και πάλι την Μήδεια στην ομώνυμη ταινία του Πιέρ Πάολο Παζολίνι.
Η ταινία δεν έχει καμιά επιτυχία γεγονός που την απογοητεύει, ενώ ο Ωνάσης ήδη βρίσκεται στην αγκαλιά της Τζάκυ Μπουβιέ Κένεντυ και παντρεύονται.
Αυτό μαζί με τον θάνατο του έλληνα κροίσου το 1975 είναι τα μοιραία χτυπήματα που την στέλνουν το 1977 στο θάνατο.