Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 
9 Φεβρουαρίου 2022
Το Συντριβάνι Θεσσαλονίκης και η ιστορία του
11 Φεβρουαρίου 2022

Bic : Ξυρίζει, ανάβει, γράφει και έχει ιστορία!!

”Ξυρίζει, ανάβει, γράφει κι απλουστεύει τη ζωή”

Έλεγε μια παλιά διαφήμιση για τα ξυραφάκια, τους αναπτήρες και τα στιλό Bic.

Χρονολογικά η σειρά πάει ανάποδα. Πρώτα έγραψε, ύστερα άναψε και τέλος ξύρισε.

Έγραψε!!

Τον Δεκέμβριο του 1950 η εταιρεία ειδών γραφής του Marcel Bich και του Édouard Buffard παρουσιάζει έναν στιλογράφο διαρκείας, το πασίγνωστο στιλό Bic.

Η εφεύρεση ανήκει στον Ούγγρο László Biró, ο οποίος πούλησε τα δικαιώματά του στη γαλλική εταιρεία.
Το όνομα Bic οφείλεται στο όνομα του ενός συνεταίρου, του Bich. Το στιλό έφερε επαναστατική ευκολία στο γράψιμο, αφού μπορούσε ν’ αντικαταστήσει
τις πένες,
τους κοντυλοφόρους,
τα πενάκια,
τα μελανοδοχεία,
το στυπόχαρτο.
Η ποιότητα ήταν καλή, η τιμή χαμηλή, η διάρκεια μεγάλη και τα δάχτυλα δεν λερώνονταν.
Η εταιρεία αναπτυσσόταν αλματωδώς και το Bic Cristal, όπως είναι επίσημα το όνομα του στιλό, δεν άργησε να έρθει και στην Ελλάδα.
Το 1956 η εταιρεία Bic έβγαλε στην αγορά στιλό με μηχανισμό κλικ, που έπαιρνε ανταλλακτικό. Ένα στιλό για όλους.

Σχεδιαστής της αφίσας για την Bic ο Raymond Savingnac .

Το 1960 σχεδίασε το αγόρι που για κεφάλι έχει την μπίλια του στιλό.
Το 1961 το αγόρι προστέθηκε δίπλα στο λογότυπο της Bic και μαζί αποτέλεσαν το καινούργιο λογότυπο της εταιρείας.
Είναι από τα λίγα λογότυπα που έχουν παραμένει σταθερά. Το πορτοκαλί καθιερώθηκε ως επίσημο χρώμα της Bic.

Το 1970 κυκλοφόρησε ένα στιλό με μηχανισμό κλικ τεσσάρων χρωμάτων, μπλε, μαύρο, κόκκινο και πράσινο.

Άναψε και Ξύρισε!!

Η φιλοσοφία της Bic «απλοποίηση και φτήνια» έφερε στη ζωή μας, το 1973, τους εύκολους αναπτήρες Bic
και το 1975 με τα ξυραφάκια «όσο σε ξυρίζει το κρατάς και μετά το πετάς» απλοποίησε το ξύρισμα.

Τα ξυραφάκια, όμως, είναι μια ελληνική ιστορία.

Πριν από το ξυραφάκι της μιας χρήσης, το ξύρισμα γινόταν με ηλεκτρική ξυριστική μηχανή ή συνηθέστερα με μεταλλικό ξυράφι.
Στο πάνω μέρος του ξυραφιού προσαρμοζόταν η λάμα. Καλυπτόταν με το μεταλλικό καπάκι, που άφηνε ελεύθερες
τις δύο κοφτερές άκρες της, δημιουργώντας μια μικρή κλίση για να είναι το ξύρισμα ακίνδυνο.
Το εργαλείο αυτό μπορούσε να κρατήσει για χρόνια. Κυκλοφορούσαν διάφορες μάρκες λεπίδων, που έρχονταν από το εξωτερικό.
Οι πιο γνωστές ήταν η Gillette και η Wilkinson.

Η ελληνική ιστορία των λεπίδων αρχίζει το 1952, όταν ιδρύθηκε μια οικογενειακή επιχείρηση, η Βιομηχανία Λεπίδων Ξυρίσματος ΒΙΟΛΕΞ.

Το 1973 ο Σουηδός μηχανικός της ΒΙΟΛΕΞ σχεδίασε ένα ελαφρύ ξυριστικό εργαλείο από πλαστικό, που μετά από δυο τρεις χρήσεις πετιόταν.
Το 1975 η ΒΙΟΛΕΞ άρχισε συνεργασία με την Bic και μετονομάστηκε σε Bic VIOLEX.
Το καινούργιο ξυραφάκι ήταν εύχρηστο, φτηνό και γρήγορα παρόπλισε πολλές μεταλλικές και ηλεκτρικές ξυριστικές μηχανές.

Εκτός από το εργοστάσιο που υπήρχε στην Ελλάδα, η Bic VIOLEX έχτισε εργοστάσια παραγωγής στη Γαλλία, στη Βραζιλία και στην Αμερική.

Οι μηχανές που εξόπλισαν αυτά τα εργοστάσια φτιάχτηκαν στην Ελλάδα από Έλληνες μηχανικούς. Τα ξυραφάκια μιας χρήσης κατέκλυσαν την παγκόσμια αγορά.

Το 2000 η BIC εξαγόρασε το 100% των μετοχών της Bic VIOLEX. Το εργοστάσιο παραμένει στην Ελλάδα, στην Άνοιξη Αττικής. Απασχολεί 1200 εργαζόμενους,
είναι το κύριο παραγωγό ξυριστικών ειδών της Bic και η έδρα του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας.

Κάθε μέρα, κάπου 20 εκατομμύρια στιλό Bic, 4 εκατομμύρια αναπτήρες και 8 εκατομμύρια ξυραφάκια μιας χρήσης

πωλούνται στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη, με τον όμιλο να κατέχει πια και τις φίρμες Conte, Hauser, Ballograf, Sheaffer, White-Out, Tipp-Ex, αλλά και την Guy Laroche και τη φίρμα εσωρούχων Rosy…

Τέλος το στιλό Bic θεωρείται ένα από τα κορυφαία σχεδιαστικά αντικείμενα του 20ού αιώνα,

ένα λαμπρό σύμβολο του νέου βιομηχανικού σχεδιασμού, και αποτελεί μέρος

της μόνιμης συλλογής του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης…

πηγή: https://www.fortunegreece.com/, https://tetysolou.wordpress.com/

Εδώ είναι η ομάδα μας στο Facebook και εδώ  η σελίδα μας!!

Comments are closed.