Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου /Χανς Κρίστιαν Άντερσεν
2 Απριλίου 2021Μουσείο Λούβρου-επίσκεψη
2 Απριλίου 2021Καλώς ήρθες στην παρέα μας Γεωργία και καλοτάξιδη η ‘’Μαργαρίτα’’ σου.
Καλώς σας βρήκα! Ευχαριστώ πολύ!! Να είστε καλά!
Η ‘’Μαργαρίτα’’ είναι διαφορετική…πες μας λίγο για τη Μαργαρίτα;
Η Μαργαρίτα μου είναι διαφορετική..ή μήπως είναι ένας άνθρωπος διαφορετικός; Εμπνέυστηκα την Μαργαρίτα μου, από την εμπειρία μου με παιδιά ΑΜΕΑ , αρχικά κάνοντας την πρακτική μου μαζί τους σαν ψυχολόγος και έπειτα σαν επαγγελματίας. Η αύρα τους, η ενέργεια τους με συγκίνησε πολύ. Το είδα σαν δώρο Θεού να δουλεύω μαζί τους. Ένιωσα την ανάγκη να μάθει ο κόσμος για αυτά τα παιδιά. Στο παραμύθι βλέπουμε την Μαργαρίτα πως νιώθει για τη διαφορετικότητα της, τα λόγια του κόσμου γι’ αυτήν αλλά και τις περιπέτειες της. Η διαφορετικότητα και η αυτογνωσία είναι τα βασικά μηνύματα του παραμυθιού μου.
Γιατί υπάρχουν άνθρωποι που αντιδρούν αρνητικά στη διαφορετικότητα , είναι έλλειψη ενημέρωσης ;
Ναι πιστεύω πως είναι έλλειψη ενημέρωσης. Μάθαμε να μιλάμε, να κρίνουμε χωρίς να ξέρουμε και δυστυχώς να βλέπουμε μόνο τον εαυτό μας. Αυτό γίνεται αλυσιδα. Αν ο γονιός δεν είναι ενημερωμένος και δεν μιλάει στο παιδί του για τη διαφορετικότητα, να μάθει το παιδί να σέβεται, τότε το παιδί θα κάνει τα ίδια. Ο,τι βλέπει το παιδί κάνει. Το παραμύθι είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος για να ενημερωθεί το παιδί για διάφορα θέματα, να αλλάξει τον τρόπο σκέψης του και να μάθει. Σε συνδιασμό πάντα με την ενημέρωση από τους γονείς. Εγώ επέλεξα το παραμύθι ως μέσον ενημέρωσης για παιδιά επειδή δουλεύω μαζί τους χρόνια τώρα με το παραμύθι. Είδα πως αυτό το μέσον βοηθάει πολύ το παιδί!
Εσείς ακόμα να κάνατε επίσκεψη στο χωριό του Αστεριξ;
Όταν ένα παιδί νιώθει διαφορετικό , μεγαλώνοντας θα φέρει στην ενήλικη ζωή του ψυχολογικά τραύματα; Η ερώτηση βασίζετε και στο γεγονός ότι είσαι Ψυχολόγος οπότε είναι πολύτιμη η γνώση σου.
Όλοι είμαστε διαφορετικοί. Κάποια παιδιά ίσως να έχουν κάποιο έντονο χαρακτηριστικό, που να κάνει τα άλλα παιδιά να το κοροίδευουν. Το παιδί που το βιώνει σίγουρα αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Για να τα ξεπεράσει κανείς πρέπει να αγαπήσει τον εαυτό του. Αυτό είναι το μυστικό. Αν αγαπήσει τον εαυτό του, δουλέψει μαζί του, βάλει όρια στη σχέση του με τους ανθρώπους, τότε ναι, μπορεί να το ξεπεράσει. Είναι κάτι που θέλει αρκετή δουλειά και δεν είναι πάντα εύκολο. Πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που δεν λένε τα καλυτερα για εμάς αλλά και άνθρωποι που μας λατρεύουν και πολύ πιθανόν άσχημες συμπεριφορές από άλλους, να τις βλέπουμε συχνά και μετά το σχολείο. Αν αγαπήσεις τον εαυτό σου δεν θα σε αγγίξει τίποτα κακό. Είναι δύσκολο αλλά μαθαίνεται.
Κάντε εικονική ξενάγηση στο χωριό των παραμυθιών στο Efteling στην Ολλανδία
Οι γονείς πρέπει να τονώσουν ψυχολογικά και να θωρακίσουν με αυτοπεποίθηση το παιδί που τυχαίνει να έχει μια ιδιαιτερότητα; Να το κάνουν να αγαπήσει αν θέλεις αυτό που οι άλλοι βλέπουν πρόβλημα;
Εννοείται! Πιστεύω πως ναι μπορεί να είναι δύσκολο να μεγαλώνεις ένα παιδί “ διαφορετικό” όμως αυτά τα παιδιά είναι άγγελοι. Το πιστεύω και το υποστηρίζω πολύ. Πρέπει να το αγαπήσουν , να δώσουν χώρο και χρόνο στις ικανότητες τους, να τις ανακαλύψουν, σίγουρα θα έχουν. Να είναι εκεί για το παιδί τους , να το μεγαλώσουν με αρχές και σεβασμό και να το ετοιμάσουν να βγει στην κοινωνία. Όσο μπορούν πρέπει να είναι εκεί για αυτά!
Οι γονείς λοιπόν (επιμένω στους γονείς γιατί από εκεί ξεκινάει η αντίδραση των παιδιών), τι θα πρέπει να μαθαίνουν στα παιδιά για τη διαφορετικότητα , διότι θα πρέπει να είναι προετοιμασμένα όταν θα βρεθούν μπροστά σε κάτι διαφορετικό από αυτά;
Ναι μπορεί αν δεν υπάρχει στο σχολείο τους ένα παιδάκι με άλλο χρώμα, ή που να φοράει γυαλάκια για παράδειγμα, να το συναντήσουν σύντομα σε ένα πάρκο ή στο δρόμο. Πρέπει να τους τονίσουμε ότι παρόλες τις διαφορές μας, είμαστε όλοι μοναδικοί, όλοι ίσοι. Πολύ σημαντικό είναι να βοηθήσουν τα παιδιά τους να έχουν καλή σχέση με τον εαυτό τους. Εαν ένα παιδάκι αγαπήσει τον εαυτό του, δύσκολα θα μιλήσει άσχημα για άλλο παιδάκι. Είναι καλό να τους δείξουμε με παραδείγματα, παραμύθια, ντοκιμαντέρ για τη διαφορετικότητα που υπάρχει. Να μάθουν τα ήθη, τα έθιμα, τις συνήθειες, τα παιχνίδια, την γλώσσα άλλων λαών. Σημαντικό είναι ακόμη να είμαστε και εμείς παραδείγματα για τα παιδιά.
Να μιλήσουμε όμως και για την ενδοσχολική βία. Διότι αν το γενικεύσουμε αυτά τα παιδιά που δέχονται βία στα μάτια αυτών που την ασκούν φαντάζουν διαφορετικά…Τι θα συμβούλευες και αν τελικά όλα αρχίζουν μέσα από το οικογενειακό περιβάλλον ;
Πολύ μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει το οικογενειακό περιβάλλον. Πρέπει κανείς να είναι ετοιμος για να φέρει στο κόσμο ένα παιδί. Το θέμα δεν είναι μόνο να γεννήσεις ένα παιδί. Πρέπει να είναι έτοιμος να το μεγαλώσει με αυτογνωσία, με αρχές, να έχουν όρια και να μην επιτρέψουν σε κανέναν και τίποτα να τα μειώνει και να τα προσβάλει. Αυτό μπορεί να είναι αδύνατο στα σχολεία του σήμερα, όμως πρέπει να τους μιλήσουν και να τους εξηγήσουν πως αν γίνεται κατι τέτοιο πρέπει να το συζητήσουν με τους δασκάλους τους και εννοείται μαζί τους. Μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει και το σχολείο, η εκπαίδευση. Πρέπει να γίνει και εκεί ενημέρωση. Να μάθουν τα παιδιά για τους θύτες, τα θύματα αλλά και για τους παρατηρητές και πως πρέπει να αντιδρούν σε τέτοιες καταστάσεις!
Είναι το πρώτο σου βιβλίο η Μαργαρίτα. Για μελλοντικά σχέδια να ρωτήσω αν ετοιμάζεις κάτι;
Έχω σκεφτεί κάτι όμως ακόμη δεν έχω τίποτα έτοιμο. Όταν νιώσω ότι είναι έτοιμο να βγει στην αγορά θα το ανακοινώσω!!
Σου ευχόμαστε καλή συγγραφική πορεία , καλοτάξιδη η ‘’Μαργαρίτα’’ σου και εύχομαι να βρεθούμε ξανά . Σ’ευχαριστώ που ήρθες στην παρέα μας !!
Εγώ ευχαριστώ για την υπέροχη συνέντευξη!! Και εγώ το εύχομαι!