Από τότε έχει μείνει ο χαρακτηρισμός του «Άπιστου Θωμά» όχι γι αυτούς που δεν πιστεύουν, αλλά γι αυτούς που ζητούν αποδείξεις ώστε να πεισθούν, τους δύσπιστους .
Η φράση του δε, έχει μείνει στην Ιστορία: «Αν δεν δω στα χέρια του τις τρύπες από τα καρφιά αν δεν βάλω τα δάχτυλαμου σε αυτές και το χέρι μου στο πλευρό του , δεν πρόκειται να πιστέψω» είχε πει.
Οκτώ μέρες, λοιπόν, μετά την Ανάσταση ο Χριστός εμφανίστηκε και πάλι μπροστά στους μαθητές του, προτρέποντας τον Θωμά να πιάσει με τα χέρια του τις πληγές του, εφόσον μόνο έτσι θα πειθόταν. Με σκυμμένο κεφάλι ο Θωμάς αποκρίθηκε ταπεινά «Εσύ είσαι ο Κύριος και ο Θεός μου»
Κατά την διάρκεια του ταξιδιού ο Απόστολος δεν έχασε καμία ευκαιρία, ξεκινώντας την προσπάθεια διάδοσης του λόγου του Κυρίου του στους ανθρώπους που συναντούσε στα διάφορα μέρη απ’ όπου περνούσανε.
Φτάνοντας στην Ινδία παρουσιάστηκε μπροστά στο βασιλιά Γουνδιαφόρο, ο οποίος τον ρώτησε αν μπορεί να αναλάβει το έργο και να χτίσει ένα εντυπωσιακό ανάκτορο.
Ο Θωμάς, φυσικά, και απάντησε θετικά και ο βασιλιάς του άφησε εν λευκώ την εκπόνηση του έργου, η διάρκεια του οποίου είχε οριστεί για τρία χρόνια.
Ο ίδιος, μάλιστα, κατά την διάρκεια της κατασκευής του παλατιού θα έφευγε από την χώρα, δεν θα επέβλεπε καθόλου τα έργα, ενώ θα άφηνε εντολές να παρέχουν στον χτίστη, όσο χρυσάφι χρειαζόταν προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή.
Ο Θωμάς, ωστόσο, δεν ξεκίνησε ποτέ την δημιουργία του παλατιού. Αντ’ αυτού, δώρισε όλο το χρυσάφι που του παρείχε ο βασιλιάς στους φτωχούς της Ινδίας, ενώ συνέχισε να κηρύττει τον λόγο του Κυρίου στους ειδωλολάτρες και να βαπτίζει εκατοντάδες από αυτούς
Χριστιανούς.
Σε καμία περίπτωση ο βασιλιάς, που ήταν και ειδωλολάτρης, δεν μπορούσε να καταλάβει τι ήταν αυτά που του έλεγε ο Απόστολος. Όπως αναφέρεται στην παράδοση, τον άφησε τελικά ελεύθερο μετά από παρέμβαση του πνεύματος του νεκρού αδερφού του, το οποίο τον διαβεβαίωσε ότι όντως υπήρχε μια θέση γι’ αυτόν στον ουρανό.
Έτσι ο Θωμάς βάπτισε και τον ίδιο τον Γουνδιαφόρο αλλά και τους άρχοντές του, ενώ δεν ήταν και λίγος ο λαός που μιμούνταν τα βήματά τους, προσερχόμενοι κι αυτοί στην πίστη και την Χριστιανοσύνη.
Τόσο ο βασιλιάς, όσο και ο άρχοντας εξαγριώθηκαν με τον Θωμά, ο οποίος σύμφωνα με αυτούς, προέτρεπε στις γυναίκες τους να απομακρυνθούν από τους άντρες τους, και έτσι διέταξαν (και πάλι) τη φυλάκισή του.
Εκεί στο σκοτεινό κελί του, και αφού το άνοιξε ο ίδιος με προσευχή, τον επισκέφθηκαν αρκετοί πιστοί για να του συμπαρασταθούν, αλλά και για να στηρίξει ο ίδιος την πίστη τους. Κατά την διάρκεια της νύχτας ο Θωμάς βάπτισε, επίσης, τον γιο και την κόρη του βασιλιά Μισδίου, Ουαζάνη και Τέρτια. Μέχρι την ώρα που ήρθε ο βασιλιάς για να ελέγξει ότι ο «μάγος», όπως τον αποκαλούσαν, βρισκόταν στη θέση του, είχαν φύγει όλοι από γύρω του γνωρίζοντας πολύ καλά ότι δεν θα τον ξαναδούν, καθώς ο βασιλιάς θα διέταζε τον θάνατό του –όπως και έπραξε.
Για να αποφύγει τον ξεσηκωμό των νεοβάπτιστων Χριστιανών –ο Απόστολος είχε καταφέρει να γίνει ιδιαιτέρως αγαπητός στους κατοίκους της πόλης– ο βασιλιάς διέταξε στους στρατιώτες του να μεταφέρουν το Θωμά μακριά από την πόλη και να τον εκτελέσουν εκεί.
Ο Απόστολος Θωμάς βρήκε φρικτό θάνατο στην πόλη Μαλιαπούρ, γνωστή και ως Άγιος Θωμάς, στο ανατολικό τμήμα της χερσονήσου της Ινδίας, όταν τέσσερις λόγχες διαπέρασαν το κορμί του. Ο θάνατός του τοποθετείται περίπου στο 72 μ.Χ., ενώ η μνήμη του γιορτάζεται από την ορθόδοξη εκκλησία στις 6 Οκτωβρίου.
Εδώ είναι η ομάδα μας στο Facebook και εδώ η σελίδα μας!!