Καλικάντζαροι: Η ιστορία και ο μύθος…
25 Νοεμβρίου 2021
Χριστούγεννα στο ..νησί των Χριστουγέννων!!
26 Νοεμβρίου 2021

Ένα παραμύθι για μικρούς &μεγάλους: “Ο ΜΑΓΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥΧΡΩΜΗ ΒΑΛΙΤΣΑ”

Η ιστορία του παραμυθιού διαπραγματεύεται μία κοινωνική κρίση, η οποία εμφανίζεται στον πολύχρωμο πλανήτη. Άρχοντας της Μεσογείου ο Μάγος με την πολύχρωμη βαλίτσα, ενώ κυβερνήτης του Βόρειου Πόλου ο γνωστός σε όλους μας Αη-Βασίλης. Τα παιδιά της Μεσογείου αναλαμβάνουν δράση να σώσουν τα Χριστούγεννα, ενώ οι γονείς τους είναι απελπισμένοι. Η συνέχεια στο βίντεο που ακολουθεί παρακάτω.

Το συγκεκριμένο project ξεκίνησε το 2016. Αποτελεί ένα δημιουργικό Project που πραγματοποιήθηκε με την συμβολή των μικρών μαθητών μου και ενηλίκων φίλων. Είναι μια πρόταση για το πως εκπαιδευτικός και μαθητές μπορούν να συμπράξουν ώστε να έρθουν στην επιφάνεια τα συναισθήματα των παιδιών εκφράζοντας τα, να καλλιεργηθεί η ομαδικότητα, η συνεργασία και η αυτοπεποίθηση τους. Το Project συμπεριλαμβάνει τρείς φάσεις. Αξίζει να σημειωθεί πως τα περισσότερα παιδιά έγραψαν ιστορίες που αναφέρονταν στην οικονομική κρίση, καθώς και σε μια πάλη μεταξύ του καλού και του κακού.

Η πρώτη φάση είναι η συγγραφή του παραμυθιού. Τα παιδιά τον Οκτώβριο του 2016 κλήθηκαν να γράψουν μια φανταστική Χριστουγεννιάτικη ιστορία. Από όλες τις ιστορίες συλλέχθηκαν κάποια στοιχεία, τα οποία συνδυάστηκαν όλα μαζί σε μία, ενώ με οργανάκια βάλαμε τις μουσικές μας πινελιές. Έπειτα μοιράσαμε ρόλους και το παρουσιάσαμε.

Στην δεύτερη φάση έγινε η εικονογράφηση του παραμυθιού, η οποία πραγματοποιήθηκε την περίοδο Φεβρουάριο-Ιούλιο 2020 από μαθητές, οι οποίοι δεν γνώριζαν το παραμύθι. Τους ζητήθηκε να αποτυπώσουν ζωγραφίζοντας τα συναισθήματα και τις εικόνες που τους άφησε το παραμύθι, σε συνδυασμό με την μουσική που άκουγαν.

Η τρίτη φάση ξεκίνησε από τον Φεβρουάριο του 2020 και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του ίδιου έτους. Αφορούσε ενήλικες και παιδιά. Τους ζητήθηκε να ταυτιστούν με έναν ρόλο να συνεργαστούν και να αποτυπώσουν εικόνες και συναισθήματα με την φωνή τους.

Τέλος το Project ολοκληρώθηκε με την ηχογράφηση του στο studio του Μουσείου Τσιτσάνη στα Τρίκαλα. Ένα χρόνο μετά στόχος μας είναι να εκδοθεί για φιλανθρωπικό σκοπό.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Τα συναισθήματα και οι σκέψεις που μου γεννήθηκαν με την ολοκλήρωση του project ποικίλουν. Αρχικά μου δημιουργήθηκε το συναίσθημα της συγκίνησης, καθώς μέσα από την συνεργασία τόσο με τους μαθητές μου, όσο και με τους “ενήλικους” και “μικρούς” μου φίλους εισέπραξα ανιδιοτελής αγάπη και προσφορά, όπου χωρίς αυτά τα δύο συστατικά δεν θα είχαμε το τελικό αποτέλεσμα. Έπειτα το δεύτερο συναίσθημα που υπερισχύει είναι η υπερηφάνεια για όλους τους συμμετέχοντες και την διάθεση να κοινοποιηθούν κοινωνικά μηνύματα μέσα από το παραμύθι (πρωτοβουλία των μαθητών). Και τέλος παράλληλα με τα παραπάνω συναισθήματα έρχεται ένας συνδυασμός προβληματισμού-ικανοποίησης-χαράς και ενθουσιασμού, καθώς η πλειοψηφία των παιδιών στις ιστορίες τους περιείχαν εικόνες οικονομικής κρίσης, κοινωνικής προσφοράς, αγάπης, αλληλεγγύης, διεκδίκησης των δικαιωμάτων και μίας ενεργής κινητοποίησης μέσα από τα παιδικά μάτια, που μας δείχνει ότι η παιδική γενιά, μας υπόσχεται ένα σπουδαίο μέλλον. Έχουμε λοιπόν την υποχρέωση να τους παρέχουμε όλα τα υγιή εφόδια και πρότυπα τόσο σαν εκπαιδευτικοί, όσο και σαν γονείς ώστε να μην σταματήσουν να ανθίζουν.

ΣΥΜΜΕΤΕΊΧΑΝ ΣΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ ΤΗΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗΣ:

ΑΦΗΓΗΣΗ 1: ΓΕΩΡΓΙΑ ΤΣΙΑΣΙΩΤΗ

ΑΦΗΓΗΣΗ 2: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΠΙΤΖΙΟΥ

ΜΑΓΟΣ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΓΡΑΒΑΝΗΣ

ΑΪ-ΒΑΣΙΛΗΣ/ΦΡΕΝΤΙ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΧΑΤΖΗΣ

ΓΚΑΣΤΟΝ : ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΦΟΔHMOΠΟΥΛΟΣ

ΜΠΟΜΠ: ΒΕΡΑ ΤΑΣΤΣΟΓΛΟΥ

ΚΥΡΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΤΣΙΑΣΙΩΤΗ

ΠΑΙΔΙ Α: ΕΛΕΝΗ ΜΠΑΟΥ

ΠΑΙΔΙ Β, Γ: ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ ΦΡΑΝΤH

ΠΑΙΔΙ Δ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΥΤΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΊΧΑΝ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ:

ΒΛΑΧΟΔΗΜΟΥ ΑΡΕΤΗ / ΒΛΑΧΟΔΗΜΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ-ΕΙΡΗΝΗ / ΒΛΑΧΟΔΗΜΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ / ΓΙΩΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ/ ΓΙΩΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / ΓΙΩΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ/ ΓΚΟΥΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΟΣ/ ΚΑΡΑΝΙΚΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ/ ΚΑΡΑΝΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ/ ΚΑΤΣΙΑΝΑΚΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ / ΚΟΛΩΝΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ / ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ / ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΘΑΝΑΣΗΣ / ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΘΕΟΔΟΣΗΣ/ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΘΥΜΗΣ /ΛΥΔΙΑ /ΘΕΟΔΩΡΑ

ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ

ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ :

ΛΕΦΑ ΒΑΣΙΑ /ΜΑΝΩΛΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ /ΤΣΙΑΝΤΟΥΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΚΑΙ Η ΜΙΚΡΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ:ΡΟΜΟΣΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

Η ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ STUDIO ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΣΙΤΣΑΝΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗΣ: ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΣ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ PROJECT – ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ: ΤΣΙΑΣΙΩΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ PROJECT ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΩΦΕΛΟΣ !!! ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΪΟΝ ΠΟΛΛΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΜΕ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ, ΤΟ ΜΕΡΑΚΙ, ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΘΩΟΤΗΤΑ!!!

Το ηχητικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε από το Youtube είναι καθαρά για την εκπαίδευση των παιδιών για έρθουν σε επαφή με πολλά διαφορετικά ύφη μουσικής, να εμπλουτίσει τον συναισθηματικό τους κόσμο και να βοηθήσει στην έκφραση τους. Χρησιμοποιήθηκαν από το Youtube τα εξής κομμάτια: 1) JINGLE BELLS instrumental, piano, with lyrics =Jingle Bells by Kevin MacLeod is licensed under a Creative Commons Attribution license. https://www.youtube.com/watch?v=h8eF2… 2) Μάνος Χατζιδάκις: Το βαλς των χαμένων ονείρων (ορχηστρικό) – Από το διπλό άλμπουμ “30 νυχτερινά”, με ορχηστρικές ερμηνείες τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι σε ενορχήστρωση του Τάσου Καρακατσάνη. Στο πιάνο ο Μάνος Χατζιδάκις = https://www.youtube.com/watch?v=h3LFm… 3)Tchaikovsky: Waltz of the Flowers / Järvi · Berliner Philharmoniker = https://www.youtube.com/watch?v=QwwyY… 4)”Ωδη στη Χαρά” Μπετόβεν (Ύμνος Ευρωπαϊκής Ένωσης) = https://www.youtube.com/watch?v=9SsbZ… 5)Vivaldi – Spring= Performed by Itzhak Perlman with the Israel Philharmonic Orchestra RV315 “Summer” can be found here: http://www.youtube.com/watch?v=VG53Lg… = https://www.youtube.com/watch?v=l-dYN… 6)André Rieu – Jingle Bells= Music video by André Rieu performing Jingle Bells. (C) 2012 André Rieu Productions Holding B.V., under exclusive license to Universal Music Domestic Pop, a division of Universal Music GmbH = https://www.youtube.com/watch?v=AlFnQ…

Ακολουθήστε μας:

Επιμέλεια Άρθρου: Τσιασιώτη Γεωργία

**Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση μέρους ή όλου του άρθρου σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς την αναφορά στην πηγή.

Comments are closed.