Το ”μαύρο φάντασμα” της Λιθουανίας!!
30 Αυγούστου 2022
Χρυσός: Η παράλογη χρήση του τον 16ο αιώνα…
1 Σεπτεμβρίου 2022

Η Μαρία Νίτσα είναι η πρώτη νηπιαγωγός με σύνδρομο Down στην Ελλάδα. Η Judith Scott (1943-2005) είναι γλύπτρια διεθνούς φήμης με σύνδρομο Down. Η Λωξάνδρα, μια 27χρονη κοπέλα από την Θεσσαλονίκη μετέτρεψε το κλιμακοστάσιο του σπιτιού της σε έκθεση ζωγραφικής. Το 2015 είδαμε στην Eurovision το ανδρικό συγκρότημα της Φιλανδίας PKN, το οποίο αποτελούνταν από άτομα με σύνδρομο Down. Aυτά τα παιδιά δεν έχουν λιγότερες πιθανότητες ανάπτυξης των ικανοτήτων τους είτε σε επιστήμες, είτε σε τέχνες. Οι παραπάνω αναφορές μας αποδεικνύουν ότι αυτά τα παιδιά δεν είναι ενός  “ΆΛΛΟΥ ΘΕΟΥ”. Απλά  έχουν κάποια υστέρηση σε κάποιους τομείς και αναπτύσσουν  καταπληκτικά κάποιους άλλους. Γι’ αυτό οφείλουμε ως κοινωνία να τους δώσουμε τα εφόδια και τις ευκαιρίες να στέκονται στα πόδια τους και να εξελίσσουν τα χαρίσματα τους. Εκπαιδευτικοί και γονείς έχουμε την ευθύνη και το καθήκον να τους βοηθήσουμε να αναπτυχθούν και να ενταχθούν στην κοινωνία μας, αλλά και να κρατηθούν ενεργά και όχι απομονωμένα.

Για να δούμε τι μας λέει η ψυχολόγος Άννα Παπάχρήστου στο άρθρο της “Σύνδρομο Down δυνατότητες και προοπτικές”! Η κα Παπαχρήστου είναι συνεργάτης του Συλλόγου Συνδρόμου Down Ελλάδος και απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του ΑΠΘ.

Τι είναι το σύνδρομο Down?

Δεν είναι ασθένεια, είναι γενετική κατάσταση, με κοινά χαρακτηριστικά σωματικά και νοητικές υστερήσεις και μαθησιακές δυσκολίες.

Ποια τα αποτελέσματα του συνδρόμου Down σε συνδυασμό με την μουσική?

Η Α. Παπαχρήστου στο ίδιο άρθρο μας αναλύει ότι ένα παιδί με αυτόν τον σύνδρομο μπορεί να μάθει να παίζει ένα μουσικό όργανο, μπορεί να δυσκολευτεί αλλά μέσα από μουσικά παιχνίδια μπορεί να μάθει παράλληλα με το όργανο και πράγματα που είναι αναγκαία για την καθημερινότητα του.

Τι γίνεται όμως και με τις υπόλοιπες τέχνες?

Η ίδια ψυχολόγος μας αναφέρει ότι αυτά τα υπέροχα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν   τις ικανότητες τους και σε κάποια άλλη τέχνη, όπως  την ζωγραφική, το θέατρο, τον χορό την ποίηση την φωτογραφία. Εκτός από το να παράγουν τέχνη, μπορούν παρακολουθήσουν τις παραστατικές τέχνες ως θεατές.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν ερεθίσματα, τα οποία συνδράμουν στην καλλιτεχνική ανάπτυξη των παιδιών με σύνδρομο Down, τόσο στο επίπεδο δυνατοτήτων όσο και στο θέμα αυτοεκτίμησης. Οι παραπάνω αναφορές λοιπόν μας δείχνουν ότι αν εμείς  είτε σαν γονείς, είτε σαν εκπαιδευτικοί αντιμετωπίσουμε αυτά τα παιδία ισάξια με τα υπόλοιπα παιδιά  (με την μόνη διαφορά ότι πρέπει να λάβουμε υπόψιν πως έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες, στις οποίες είναι απαραίτητο να προσαρμοστούμε) θα καλλιεργηθούν τα καλλιτεχνικά και τα επιστημονικά τους χαρίσματα και έτσι θα έχουμε συμβάλει στο να έχουμε διαφορετικά παιδιά ενταγμένα στην κοινωνία, προσαρμόζοντας την κοινωνία στις ανάγκες των παιδιών. Τέλος έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα για τον Σύνδρομο Down η 21η Μαρτίου.

Επισκεφθείτε το sitie και την σελίδα του Συλλόγου Συνδρόμου Down Ελλάδος στο Facebook:

https://www.down.gr/

https://www.facebook.com/downgreece

Επιμέλεια Άρθρου: Τσιασιώτη Γεωργία

***Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση μέρους ή όλου του άρθρου σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς την αναφορά στην πηγή.

Πηγές: https://e-mama.gr/pedia-sindromo-empiria-mou/ https://www.monopoli.gr/2022/03/21/istories/565823/pagkosmia-imera-gia-to-syndromo-down-telika-poso-symperiliptiki-einai-i-elliniki-koinonia/

Χρήση εικόνας από: https://www.frodida.org/110/el/Sundromo-Down/

https://wikihealth.gr/poioi-einai-oi-michanismoi-poy-prokaloyn-syndromo-down/

Comments are closed.