Μια ορθόδοξη εκκλησία στην Ανταρκτική
20 Οκτωβρίου 2021Το παντελόνι…έχει τη δική του ιστορία!!
22 Οκτωβρίου 2021Γιατί να επιλέξω την εκμάθηση ενός οργάνου για το παιδί μου?
Γιατί να επιλέξω την εγγραφή του παιδιού μου στο ωδείο ή στο μουσικό σχολείο?
Τι προσφέρει?
Τα παραπάνω ερωτήματα είναι μερικές εύλογες απορίες που γεννιούνται σε πολλές μητέρες όταν το παιδί τους εκφράζει την επιθυμία να ασχοληθεί με την μουσική και καλούνται να κάνουν την έρευνα τους για το τι εστί μουσική εκπαίδευση. Θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στις παραπάνω ερωτήσεις.
Η μουσική εκπαίδευση είναι κάτι που πηγάζει από την αρχαία Ελλάδα, καθώς οι άνθρωποι και άρχοντες του τόπου τότε έδιναν μεγάλη έμφαση στην καλλιτεχνική παιδεία και την καλλιέργεια των ανθρώπων. Θεωρούσαν γενικά τις τέχνες και ειδικά την μουσική παιδαγωγούς και φρόντιζαν να υπάρχουν στην ζωή των ανθρώπων.
Μια εκπαιδευτική μονάδα που έχει ως βασικό εργαλείο της, την Μουσική (Ευρωπαϊκή και Παραδοσιακή) και την κάθε καλλιτεχνική έκφραση στοχεύει στην πνευματική καλλιέργεια, αλλά και στην εξέλιξη της προσωπικότητας των παιδιών, παρέχοντας ένα εύφορο έδαφος με ποικίλα ερεθίσματα και εφόδια που συμβάλλουν στην άνθηση της μετέπειτα ζωής τους.
Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου δεν είναι απλή υπόθεση. Κύρια συστατικά για μια υγιή πορεία στον τομέα αυτό είναι η θέληση, η αγάπη και το μεράκι του παιδιού να ασχοληθεί με κάποιο όργανο. Να θέλει το παιδί να μάθει ένα συγκεκριμένο όργανο που του έχει κάνει το κλικ και όχι ο γονιός. Με άλλα λόγια και όπως λένε οι περισσότεροι από τους δασκάλους μου, αλλά και η προσωπική μου εμπειρία το παιδί να “ερωτευθεί” το μουσικό όργανο που επέλεξε. Με αυτόν το τρόπο θα θέλει να μάθει και να ασχοληθεί περισσότερο με το όργανο που επέλεξε, με όρεξη και ευχάριστη διάθεση και όχι από υποχρέωση.
Ένας εκπαιδευτικός και ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα μέσα από τις τεχνικές εκμάθησης ενός οργάνου, την λειτουργία μιας ορχήστρας, καθώς και την οργάνωση εκδηλώσεων παρέχουν εκπαιδευτικές δράσεις που προωθούν στα παιδιά την αίσθηση των ορίων, της ατομικής πειθαρχίας και της υπευθυνότητας. Επιπρόσθετα η εκμάθηση κάποιου μουσικού οργάνου λειτουργεί ως μέσω μουσικοθεραπείας, αφού μέσω των μουσικών δράσεων οι μαθητές εκτονώνουν και αποφορτίζουν τις πιθανές τάσεις θυμού, βίας, επιθετικότητας ή εκφοβισμού, ένα συχνό φαινόμενο που αρκετές φορές εμφανίζεται κατά την παιδική ηλικία, αλλά κυρίως στην διάρκεια της εφηβείας. Ενώ οι ψυχολόγοι και συγκεκριμένα οι παιδοψυχολόγοι όταν εμφανίζονται οι παραπάνω τάσεις ή μαθησιακές δυσκολίες ή κάποιος άλλος σύνδρομος συνιστούν την μουσική απασχόληση του παιδιού.
Επίσης μια μουσική εκπαιδευτική μονάδα παρέχει την δυνατότητα για συμμετοχή σε διάφορους διαγωνισμούς, με αυτόν τον τρόπο καλλιεργείται στα παιδιά, ο υγιής ανταγωνισμός και το αίσθημα της αυτοβελτίωσης. Ενώ με την διοργάνωση διαφόρων καλλιτεχνικών δράσεων και την δημιουργία ορχηστρών αναπτύσσεται το αίσθημα της συνεργασίας, του ομαδικού πνεύματος, του σεβασμού, της σύμπραξης και της αλληλοϋποστήριξης. Όλα τα παραπάνω γίνονται αφορμή για επικοινωνία και οργάνωση μεταξύ των μαθητών. Ενώ γεννάται ο αυτοσεβασμός, η αυτοπεποίθηση, η κοινωνικοποίηση των μαθητών, καθώς και ο σεβασμός προς την ιδιαιτερότητα του κάθε ατόμου.
Εν κατακλείδι με γνώμονα τις αξίες, τα ιδανικά και την κουλτούρα της τέχνης της μουσικής χτίζεται ένα καλλιτεχνικό σταυροδρόμι που ενώνει διάφορες κουλτούρες, προάγοντας την ομαδικότητα, τον σεβασμό, την επικοινωνία, τις υγιείς σχέσεις και το φιλικό κλίμα ανακαλύπτοντας ένα πρίσμα έκφρασης, επιδιώκοντας την εξέλιξη του πολιτισμού και των γνώσεων.
Επιμέλεια Άρθρου: Τσιασιώτη Γεωργία