”Έλενα Τζαβάρα”
10 Φεβρουαρίου 2021
Δημήτρης Τσιλογλανίδης
11 Φεβρουαρίου 2021

Σπύρος Μπιμπίλας “Μεταφέρω μηνύματα με τις πράξεις μου”

Μια συνέντευξη με σκοπό να γνωρίσουμε τον Σπύρο Μπιμπίλα μέσα από τις πράξεις του

‘ Είστε επίτιμος  πρόεδρος του ΤΑΣΕΗ(Ταμείο Αλληλοβοήθειας Σωματείου Ηθοποιών)- και πρόεδρος του ΣΕΗ (Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών) , και έχετε αυτή την εποχή να παλέψετε με αντίξοες συνθήκες ίσως περισσότερο  τώρα , δεδομένου ότι δεν προλάβαμε να βγούμε από την κρίση και μας βρήκε ο covid.  Ποια τα κυριότερα προβλήματα του κλάδου σας;

Πρόβλημα  επιβίωσης, χωρίς καμία δουλειά . Από 10000 ηθοποιούς ,πληρώνονται οι300 κρατικών σκηνών και οι τετρακόσιοι που παίζουν σε κάποια ταινία.   Οι υπόλοιποι   πήραν λίγα επιδόματα όσοι πρόλαβαν να γραφτούν στο μητρώο καλλιτεχνών και αυτό στην πρώτη καραντίνα αλλά μερίδιο ευθύνης φέρουν και οι ίδιοι οι ηθοποιοί που δεν έκαναν την εγγραφή τους έγκαιρα..

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών έχει κάνει προτάσεις προς το υπουργείο Πολιτισμού για ‘τόνωση’ του κλάδου σας; Η θέση της Πολιτείας;

Έχουμε κάνει προτάσεις .Προτάσεις για  μείωση ενοικίου , επέκταση επιδομάτων των ηθοποιών , διότι  αν ζει μόνος οριακά τα καταφέρνει για επιβίωση   αν όμως  έχει οικογένεια πολύ  δύσκολα  να ανταπεξέλθει. Το κράτος  κάνει προσπάθειες αλλά είναι ελλιπείς οι προσπάθειες . Με τα θέατρα κλειστά τα προβλήματα διογκώνονται και αν συνεχίσουν κλειστά θα γίνουν ακόμα μεγαλύτερα τα προβλήματα  . Αφού ανοίγουν κάποια  κομμάτια επιχειρήσεων γιατί να μην ανοίξουν τα θέατρα με όρους αλλά να ανοίξουν.

Οι παραστάσεις οι διαδικτυακές  σίγουρα δεν δίνουν αυτό το συναίσθημα που παίρνουν και οι θεατές και οι ηθοποιοί όπως σε μια δια ζώσης παράσταση , αλλά δεν είναι μια κάποια λύση;

Οι διαδικτυακές παραστάσεις είναι  άλλου είδους θέαμα που μπορεί να έχει ένα καλό ότι μπορούν να δουν παραστάσεις εξ αποστάσεως παντού αλλά δεν είναι αυτό που εκφράζεται ως θέατρο. Από την άλλη προέκυψε το πρόβλημα με την αμοιβή των ηθοποιών σ’ αυτές τις παραστάσεις γιατί ήθελαν να τους  πληρώνουν με ημερομίσθιο. Το σωματείο μας έκανε προσπάθειες και τώρα πληρώνονται με ποσοστά. Το σίγουρο πάντως είναι ότι οι διαδικτυακές παραστάσεις δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το θέατρο. 

Το ΤΑΣΕΗ(Ταμείο Αλληλοβοήθειας  Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών) εκδίδει θεατρικά ημερολόγια και φέτος το ημερολόγιο είναι χωρισμένο σε δυο μέρη. Ενημερώστε μας για τα θέματα και πως μπορούμε να το προμηθευτούμε;

Το ημερολόγιο φέτος είναι αφιερωμένο στο θέατρο  μετά την επανάσταση του 1821 και οι Πρωθιέρειες των Ολυμπιακών αγώνων.   Η έμπνευση είναι δική μου και μέσα από τις σελίδες του ημερολογίου ο αναγνώστης διατρέχει όλη τη θεατρική δραστηριότητα λίγο πριν την Επανάσταση και μερικά χρόνια μετά, τόσο στον ελλαδικό χώρο, όσο και στην Οδησσό και το Βουκουρέστι. Παράλληλα παρουσιάζονται όλα τα θεατρικά έργα τα οποία γράφτηκαν εμπνευσμένα από το 1821 και τους ήρωες που ανέδειξε. Οι Πρωθιέρειες των Ολυμπιακών Αγώνων, οι οποίες ήταν κυρίως ηθοποιοί ή χορογράφοι». Η αναφορά στις Πρωθιέρειες ξεκινά με την ιστορική μορφή της χορογράφου Κούλας Πράτσικα, η οποία άναψε την Ολυμπιακή φλόγα από τον ελληνικό ήλιο το 1936 στην Ολυμπία, περνά στην αξέχαστη ηθοποιό Αλέκα Κατσέλη, στη Μαρία Μοσχολιού, που πρόσφατα έφυγε, για να καταλήξει στην Ξανθή Γεωργίου, Πρωθιέρεια στους Ολυμπιακούς αγώνες του Τόκιο. Μπορείτε   να προμηθευτείτε το Θεατρικό Ημερολόγιο του 2021, από τα γραφεία του ΤΑΣΕΗ ή στο τηλέφωνο: 210 3815879. Στέλνονται και αντικαταβολή.

 Θέλετε να μου πείτε για τα καπάκια που μαζεύεται  που τα πηγαίνετε και με τι τα ανταλλάσετε;

Τα δίνουμε σε  έναν οργανισμό που μαζεύει τα καπάκια  για αγορά αμαξιδίου για ΑΜΕΑ  και μας δίνει μια μικρή επιδότηση ή  αμαξίδιο αν υπάρχει διαθέσιμο για κάποιον συνάδελφο ηθοποιό που θα το έχει ανάγκη.

Το ΤΑΣΕΗ με το ‘ Σπίτι  του ηθοποιού’ έχει συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη;

Φυσικά και υπάρχει συνεργασία και μάλιστα έγινε πρόταση από κοινού προς το υπουργείο Πολιτισμού , μόλις οι καταστάσεις το επιτρέψουν να γίνει  μια παράσταση στο ‘Ηρώδειο ’όπου τα έσοδα θα πάνε για τη στήριξη και των δυο οργανισμών.

Να μιλήσουμε λίγο για τον ηθοποιό Σπύρο Μπιμπίλα. Τελειόφοιτος νομικής που τον κέρδισε η υποκριτική. Πείτε μου γι αυτήν την απόφαση .

Από τότε που θυμάμαι  τον εαυτό μου ήθελα να γίνω  ηθοποιός απλά  η νομική προέκυψε

Τηλεόραση, κινηματογράφος , θέατρο, μεταγλωττίσεις, συνδικαλιστής και υποψήφιος σε μικρό κόμμα. ..έχετε μεγάλη πορεία . Δεν θα ρωτήσω τι προτιμάτε  αλλά θα ρωτήσω αν μπορείτε  αυτή τη στιγμή να θυμηθείτε ένα αστείο  συμβάν. Θα ήθελα να μου πείτε αυτό που σας ήρθε στο μυαλό αυτή τη στιγμή.

Στην αρχή που ξεκίνησα να παίζω , κάναμε παραστάσεις σε μια μικρή γειτονιά της Αθήνας  και φέρναμε τη γειτονιά για ψεύτικο κοινό γιατί ήταν μέρος του έργου. Μια μέρα ήρθαν να δουν την παράσταση μόνο δυο θεατές , ένα ζευγαράκι το οποίο όμως στο διάλειμμα έφυγε. Όταν στο δεύτερο μέρος βγήκε ο ηθοποιός να κάνει ένα μονόλογο είδε ότι έφυγαν οι δυο κανονικοί θεατές και ρωτάει το ψεύτικο κοινό «έφυγαν οι θεατές»; «Έφυγαν» απαντάει το ψεύτικο κοινό. Τότε αυτός σταμάτησε την παράσταση . Βγαίνει ο σκηνοθέτης , ρωτάει τι συνέβη , του εξηγούν και λέει τότε αυτός «μήπως να πάμε μέχρι την γωνία να δούμε μήπως γυρίσουν»;

Όταν ξεκινήσατε την καριέρα σας σίγουρα είχατε κάποιους στόχους , όνειρα. Φτάνοντας στο σήμερα , νιώθετε γεμάτος από  την καλλιτεχνικής σας πορεία ή υπάρχει κάτι που έμενε μισό ή δεν έγινε ποτέ;

Είμαι ολιγαρκής , νιώθω  γεμάτος , δεν με ένοιαζε αν έχω μικρό ή μεγάλο ρόλο γιατί και τον μικρό ρόλο τον αγαπούσα και τον έκανα μεγάλο. Πήρα αγάπη από τον κόσμο και από τους συναδέλφους , είμαι καλά , νιώθω πλήρης

Το πρώτο που γίνεται σε ένα θεατρικό έργο , στις πρώτες αναγνώσεις θα πω, είναι να μελετήσει ο ηθοποιός το ψυχογράφημα του προσώπου που θα υποδυθεί… θεωρείτε ότι ηθοποιοί που μπορούν να ερμηνεύσουν ρόλους κωμικούς , δραματικούς μέχρι στυγερού δολοφόνου έχουν εύπλαστο ψυχογράφημα ή απλά είναι πηγαίο ταλέντο και ή το έχεις ή δεν το έχεις;

Είναι συνδυασμός ταλέντου, αυτογνωσίας  και ψαξίματος

Πιστεύετε ότι σήμερα στη σύγχρονη βιομηχανία του κινηματογράφου και της τηλεόρασης  οι  καλές παραγωγές είναι ελάχιστες και αν ισχύει αυτό , τι φταίει;

Έχουμε καλό κινηματογράφο  ελάχιστες  κακές παραγωγές αλλά οι θεατές δεν δίνουν  την σημασία που πρέπει  στον ελληνικό  κινηματογράφο. Και έχουμε πολύ καλούς ηθοποιούς . Η νέα γενιά έχει καλούς ηθοποιούς

Η σχέση σας με τα ζώα ;

Έχω 25 παπαγάλους .Τους αγαπάω, χαλαρώνω και έχω υποχρέωση να τα φροντίζω από τη στιγμή που επέλεξα να τα κρατήσω

Μια πρόταση που σας εκφράζει και θα ηθελα να την βάλω σαν τίτλο σ’ αυτή τη συζήτησή μας.

Στέλνω μηνύματα με τις πράξεις μου.

Σας ευχαριστούμε πολύ που ήρθατε στη Γωνιά Χαλάρωσης , ευχόμαστε καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο έργο που κάνετε , θα είμαστε κοντά σας όποτε το θελήσετε και ελπίζουμε να μιλήσουμε πάλι σύντομα.

Και εγώ σας ευχαριστώ  και θα χαρώ να μιλήσουμε σύντομα.

4 Comments

  1. […] Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη του Σπύρου Μπιμπίλα στη &#8221…‘ […]

  2. […] Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη του Σπύρου Μπιμπίλα […]