Ξενάγηση στην ”Όπερα του Σίδνεϊ,” Αυστραλία
13 Φεβρουαρίου 2021
Εικονικό γραφικό ταξίδι ”Mount Rigi”
15 Φεβρουαρίου 2021

‘’Διογένης Δασκάλου’’-Monie & Monie Conniente

‘ Η μουσική για μένα είναι μια υπαρκτή ουτοπία”

Το 1994 δημιουργεί το δικό του μουσικό σχήμα τους Monie & Monie Conniente μαζί με τον αδερφό του Σωτήρη. . Καταξιωμένος μουσικός κυρίως στα πνευστά. Το κοινό ανυπομονεί κάθε φορά για μια νέα εμφάνιση..

Διαβάζοντας το βιογραφικό σας αντιλαμβάνεται κάποιος ότι κάνετε αυτό που θέλατε να ακολουθήσετε από μικρός , τη μουσική. Το κωμικό στοιχείο , η σάτιρα πως ήρθαν και «κούμπωσαν» ;

Η μουσική είναι επιστήμη. Η επιστήμη αποτελείται από περιέργεια, έρευνα, μελέτη, εργασία, αλλά η μουσική περιέχει και τον αυτοσχεδιασμό. Πιστέψτε με, το ίδιο ισχύει και για την κωμωδία και την σάτιρα. Η άοκνη παρατήρηση είναι απαραίτητη όπως και το ταλέντο, φυσικά. Θεωρώ ότι χρωστώ για τη μουσική τα πάντα στον πατέρα μου όπως χρωστώ τα πάντα για την κωμωδία και την σάτιρα στη μητέρα μου.

Συμφωνείτε ότι το χιούμορ πολλές φορές είναι καταπιεσμένη οργή ;

Πώς μπορεί να είναι καταπιεσμένη αφού τελικά εκδηλώνεται; Ξέρετε το χιούμορ είναι σαξονικό. Η κωμωδία και η σάτιρα όμως είναι το ελληνικό όπλο του φτωχού απέναντι στην αδικία.

Επειδή αυτό που παρουσιάζετε είναι αρκετά ιδιαίτερο και δύσκολο θεωρώ, πιστεύετε ότι υπάρχει κοινό που έρχεται να δει μια παράσταση αλλά δεν είναι ουσιαστικά ώριμο για να κατανοήσει τι ακριβώς καυτηριάζετε εκείνη τη στιγμή ή ενδεχομένως το σύνθημα που στέλνετε;

Για οτιδήποτε δεν καταλαβαίνει το κοινό αποκλειστικά υπεύθυνοι είμαστε εμείς και μόνο. Θα προτιμούσα αντί για το «σύνθημα» το «συναίσθημα». Αυτό θέλω να στέλνω στον κόσμο.

Έτσι όπως είναι η κατάσταση αυτή τη στιγμή ότι θέαμα δια ζώσης είναι αδύνατον, θεωρείται ότι η διαδικτυακές παραστάσεις είναι μια λύση;

Όχι.

Αυτή η δοκιμασία που περνάμε με την πανδημία πιστεύετε ότι μας έφερε πιο κοντά στην οικογένεια ή είναι μια ουτοπία και ένα ‘’σλόγκαν’’ για να μείνουμε σπίτι όλη η οικογένεια αλλά ο καθένας μόνος του;

Αυτό είναι ανάλογο με το πνευματικό και πολιτιστικό επίπεδο του κάθε σπιτιού. Μοναξιά υπήρχε και πριν από αυτή την κατάσταση μέσα στα σπίτια απ’ την υπερβολική χρήση της οθόνης πολλών συσκευών. Να σας θυμίσω μόνο τις πρώτες διπλές τηλεοράσεις μέσα σε ένα σπίτι πολύ πριν την κινητή τηλεφωνία.

Τι είναι αυτό κυρίως που σας ενοχλεί στις ανθρώπινες σχέσεις σήμερα ;

Η αγένεια.

Μπορεί , υπάρχει ελπίδα αυτός ο κόσμος να αλλάξει και να γίνει πιο ουσιαστική η ζωή μας;

Γιατί να το κάνει τώρα μετά από τόσους αιώνες που δεν τα κατάφερε;

Η μουσική ξεπλένει από την ψυχή τη σκόνη της καθημερινότητας αναφέρει σε ένα κείμενο του ο Γερμανός συγγραφέας BetholdAuerbach , τι είναι η μουσική μέσα από τα μάτια του Διογένη ;

Η μουσική για μένα είναι η υπαρκτή ουτοπία.

Υπάρχουν πολύ καλοί μουσικοί και τραγουδιστές σήμερα , αυτό δεν αμφισβητείτε , πιστεύετε όμως ότι η βιομηχανία της μουσικής παραγωγής σήμερα μπορεί να πιέσει σε τέτοιο βαθμό έναν καλλιτέχνη και τελικά να καταλήξει να κάνει δουλειές προβολής και πωλήσεων και όχι ποιότητας ;

Κυρίως.

Ζείτε μόνιμα στη Θεσσαλονίκη , κάτι που το κάνουν ελάχιστοι καλλιτέχνες για να μην πω ότι είστε ο μοναδικός. Ποιος ήταν ο παράγοντας που σας επηρέασε να πάρετε αυτή την απόφαση;

Κοιτάξτε, η παραγωγή της τέχνης που με ενδιαφέρει γίνεται όπως και σε όλον τον κόσμο στην ενδοχώρα. Η πρωτεύουσα είναι η βιτρίνα της έκθεσης των προϊόντων. Επέλεξα να μη ζω στη βιτρίνα. Αυτό δεν πάει να πει ότι δεν θέλω όταν έχω κάτι προς έκθεση να την επισκέπτομαι.

Καμάρα , Λευκό Πύργο , Κάστρα… Αν πηγαίναμε μια βόλτα σ’ αυτά τα τρία μέρη , ποιο συναίσθημα θα σας έβγαζε το κάθε ένα ;

Η Καμάρα την ημέρα είναι η γείωση με το Βυζάντιο, τη νύχτα η αμαρτία του υπογείου «Μινουί». Ο Λευκός Πύργος για μένα την ημέρα θα είναι πάντα η λύτρωση που ένιωσα από την πρώτη ημέρα που τον είδα. Ο φάρος της φυγής. Ο τόνος της ελευθερίας μπροστά στη θάλασσα. Το βράδυ ο Πύργος είναι τα μπαρ και η αλητεία της νιότης, είναι το σημείο ομφαλός για όλες τις αυθόρμητες μαζώξεις ΠΑΟΚ-ΑΡΗ-ΗΡΑΚΛΗ και όχι μόνο. Τα Κάστρα είναι η ποίηση. Είναι ο Πεντζίκης, τα ρεμπέτικα, η αναρχία, ο Χριστιανόπουλος, η ανάταση, το ύψος του φρονήματος αντάμα με το κάγκελο της φυλακής. Περιττό να σας πω ότι για μένα τα Κάστρα κι το Γεντί Κουλέ είναι το μέρος που ανήκει μέσα στο μυαλό μου ο Ηλίας Πετρόπουλος και το «Εγχειρίδιο του καλού κλέφτη» το οποίο αγόρασα (πρώτη έκδοση) με τα πρώτα μου λεφτά ως παιδί φαρμακείου, στην αείμνηστη φαρμακοποιό Παπαδοπούλου δίπλα στον Μπεσίρη- Σπανό, απ’ το βιβλιοπωλείο του κ.Δρούκα στις Σέρρες.

Κάτι που σας εκφράζει και θα το θέλατε για τίτλο σ’ αυτή τη συζήτηση

Επαφή.

Σας ευχαριστώ πολύ που βρεθήκατε στη ‘’Γωνιά Χαλάρωσης’’ , σας εύχομαι υγεία και καλή πορεία σε ότι κάνετε. Ανυπομονούμε να γυρίσουμε στην κανονικότητα και να έχουμε την ευκαιρία να σας απολαύσουμε πάλι στη σκηνή και εύχομαι να σας άρεσε η γωνίτσα μας και να ξαναμιλήσουμε σύντομα !!!

Εγώ σας ευχαριστώ και πάλι ορίστε!!!

1 Comment

  1. […] Διαβάστε τη συέντευξη του Διογένη Δασκάλου […]