Ο δρόμος με τους …υπαίθριους οδοντιάτρους..
1 Φεβρουαρίου 2022
ΟΜΙΛΟΥΝ ΚΤΙΡΙΟ: ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΣΙΤΣΑΝΗ-ΤΡΙΚΑΛΑ
2 Φεβρουαρίου 2022

Μάτιασμα και Ξεμάτιασμα …

Έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα
Αν δείτε δύο μαύρα μάτια ζωγραφισμένα σε αρχαίο αγγείο, μη φανταστείτε πως αποτελούν μια παραξενιά του ζωγράφου ή έστω ένα διακοσμητικό μοτίβο.
Ούτε η γλυπτή απόδοση ενός χάλκινου φαλλού, με πόδια αλόγου και καμπανάκια να κουδουνίζουν από κάτω, έχει να κάνει με κανένα διαστροφικό αρχαίο δημιουργό.
Και τα δύο έργα έχουν αποτρεπτικές ιδιότητες για το βάσκανο μάτι.
Τα ορθάνοιχτα μαύρα μάτια τα βλέπουμε συνήθως πάνω ή μέσα σε αρχαία αγγεία πόσης, που χρησιμοποιούσαν οι συμποσιαστές ακριβώς για να αποφύγουν το «μάτιασμα».

Τα βλέπουμε ως φυλαχτά και στις μέρες μας, τάματα κρεμασμένα στις εικόνες μέσα στις εκκλησιές.

Όταν θέλουμε να αποτρέψουμε το κακό από επάνω μας, τι κάνουμε;

Φτύνουμε τον κόρφο μας. Κι όταν η γιαγιά ξεματιάζει το εγγονάκι της, λέει από μέσα της κάποιες ευχές φτύνοντας το παιδί. Λοιπόν, το φτύσιμο ως αποτρεπτικό της βασκανίας έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα.
Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν εκείνοι οι οποίοι ανέπλασαν το όλο θεώρημα περί κακού ματιού, 
ξεματιάσματος και βασκανίας, κατασταλάζοντας  με τη πάροδο του χρόνου και στα αντίδοτα που επινόησαν για αυτό.    
Ο Πλάτων πρέσβευε ότι ο άνθρωπος έχει στο εσωτερικό του μία φλόγα η οποία εκπέμπεται προς τα έξω μέσω των ματιών του.
Με σύγχρονη επιστημονική ορολογία θα περιγράφαμε το ίδιο φαινόμενο ως εκπομπή ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων
που ενεργοποιούνται από αυτή καθ’ εαυτή την εσωτερική μας δύναμη και ως μέσον αυτής της εκρροής ενέργειας χρησιμοποιούμε τους οφθαλμούς μας. 
Το μάτιασμα λέγεται αρχαιοελληνικά:  β α σ κ α ν ε ί α  , και το ξεμάτιασμα είναι η θεραπεία της βασκανείας.  
Φτού! νε μη σε βασκάνω, να μην αβασκαθείςΦτύστο το παιδί , να μη το ματιάσεις. Δηλαδή, να το ψιλοφτύσεις , για να μην το ματιάσεις από τον πολύ θαυμασμό, για ισορροπία καλής και κακής ενέργειας!…
Ερχόμενοι στη σύγχρονη Ελλάδα, εάν ακούσετε κάποιον να λέει « ώ τι όμορφο μωρό !!!»,
θα επακολουθήσει από τη μάνα η άμεση αντίδραση της σε αυτά τα λόγια θαυμασμού που μπορούν να προκαλέσουν το μάτιασμα του παιδιού της.
Αυτή γίνεται με τη φράση του ξεματιάσματος « φτου φτου φτου να μη βασκαθεί»,
ενώ η αντίστοιχη μητέρα στην Αρχαία Αθήνα αναφωνούσε «ως μη βασκανθεί τρις εις εμόν έπτυσα κόλπον», το οποίο αποδεικνύει

ότι το κυριολεκτικά τρεις φορές φτύσιμο στον κόρφο παραμένει από την αρχαιότητα  μέχρι σήμερα  ο έκτακτος τρόπο ξεματιάσματος.

Λένε πως: το μάτι σκάει και την πέτρα! Αλλά και ανθρώπους και πολλά ζώα μπορεί να τα ‘σκάσει’.

Πράγματι, με την ματιά μεταδίδεται ενέργεια θετική ή αρνητική. Πολλές φορές βλέπουμε κάποιον έντονα και σκοντάφτει, αλλά και πολλές φορές με τη ”γλωσσοφαγιά” φέρνουμε από απόσταση ατυχία σε άλλον. Υπάρχει η φράση: μας γλωσσοφάγανε.
  Άλλοι πιστεύουν πως η κακιά ενέργεια μεταδόθηκε από κάποιον που μας μούτζωσε. Φαίνεται πως η κακιά ενέργεια μεταδίδεται και με κινήσεις…
 Μεταξύ των ανθρώπων υπάρχουν ευνοϊκοί ή, «καλοί δέκτες» κάποιας κακής επιρροής τρίτου, όπως ταυτόχρονα υπάρχουν και οι «κακοί δέκτες», δηλαδή εκείνοι επάνω στους οποίους δεν μπορεί να ασκηθεί αυτή η επιρροή.

Υπάρχουν διάφορες πρακτικές αντιμετώπισης της βασκανίας

Η πλέον διαδεδομένη είναι το να έχουμε μονίμως πάνω μας το λεγόμενο ματάκι σε μορφή φυλακτού
ή, κοσμήματος, είτε και μεγαλύτερα μάτια-φυλαχτά σε χώρους του σπιτιού μας ή, της δουλειάς μας.
Σύμφωνα με τους επιστημονικούς ερευνητές Ο «καλός δέκτης» ο οποίος χρησιμοποιεί κάποιο φυλαχτό μάτι ως αντίμετρο της βασκανίας, έχοντας τη πεποίθηση, ότι με αυτό προστατεύεται από  το μάτιασμα,
επιτυγχάνει τη προφύλαξη του, όχι μόνο σύμφωνα με τη δική του φαντασία, και στην πραγματικότητα.
Ο λόγος σε αυτό, έγκειται σύμφωνα με τους ίδιους ερευνώντες, ότι όταν πιστεύουμε βαθιά ότι έχουμε εξασφαλίσει την προστασία μας χρησιμοποιώντας το φυλαχτό μάτι,
μετατρεπόμαστε και οι ίδιοι με αυτό το τρόπο σε «κακό δέκτη» της οποιασδήποτε κακόβουλης επιρροής.
Με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή στερεώνοντας πάνω σε ένα οικείο μας πρόσωπο κάποιο ματάκι,  μπορούμε να αποκρούσουμε  τη  βασκανία προς αυτόν.
Παράλληλα, το τριπλό φτύσιμο στον κόρφο μας, ή, η αναφώνηση «φτου φτου φτου να μη βασκαθώ!»  αποτελούν την έκτακτη αντιμετώπιση μας για κάποια απροσδόκητη βασκανία
που μπορεί να προέρχεται ή, από λόγια θαυμασμού τρίτου είτε, όπως πιστεύουν πολλοί και από τον αυθόρμητο αυτοθαυμασμό, ή, Ναρκισσισμό μας (τι όμορφη που είμαι !!!, τι έξυπνος που είμαι !!!, τι ωραία μαλλιά που έχω!!!).  
 Ο  λόγος που το μάτι-φυλαχτό (για προστασία κατά του κακού ματιού) ήταν αρχικά χρώματος γαλάζιου-μπλε, οφείλεται στο γεγονός ότι στις περιοχές της Ιωνίας,
των νησιών του Αιγαίου και της Ελληνικής χερσονήσου οι έχοντες γαλανά μάτια ήταν οι σχετικά λιγότεροι.
Δεδομένου ότι η κακόβουλη  ενέργεια-βασκανία θα ήταν φυσικό να αποδοθεί στη μειοψηφία των ανθρώπων, καταστάλαξε κατά γενική συνείδηση ότι, οι γαλανομάτες, που ήταν οι σχετικά λίγοι στις περιοχές αυτές,
ήταν εκείνοι που είχαν την ιδιότητα να ματιάζουν (βασκάνουν) περισσότερο.
Στη συνέχεια το αποκρυσταλλωμένο ιδεολόγημα της βασκανίας-ματιαγματος απλώθηκε στους λαούς της Ανατολικής Μεσογείου, της ευρύτερης Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής.
Η  Ορθόδοξη Εκκλησία μας η οποία παραδέχεται τη βασκανία, θεωρεί ότι αυτή προκαλείται από τον Σατανά, ενώ υπάρχει ειδική προσευχή .  
Λέγεται πως πρέπει να στο πει άνθρωπος αντιθέτου φύλου (άλλοι λένε και ιδίου φύλου) και μάλιστα μόνο τη Μεγάλη Παρασκευή.

Το κακό μάτι επίσης περιλαμβάνεται στο  Τανάκ , των Εβραίων δηλαδή τη Βίβλο τους (ή, Παλαιά Διαθήκη κατά τους Χριστιανούς),

παροιμία Κεφ.23:6 «Μη τρώγεις τον άρτον εκείνου που έχει φθονερό μάτι ούτε να επιθυμείς τα εδέσματα του».

Αλλά και οι Μουσουλμάνοι χρησιμοποιούν γαλάζιες χάντρες από μάτια προκειμένου να ζητήσουν από τον Αλλάχ να τους προστατέψει από τη Βασκανία. 

Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι η κατάλληλη ‘’θεραπεία’’ για τη βασκανία και για την αρνητική ενέργεια που σου στέλνουν οι άλλοι, είναι η θετική σκέψη, και η ισχυρή θετική ενέργεια… 

πηγή: https://www.olympia.gr/, https://www.fenalie.gr/

Εδώ είναι η ομάδα μας στο Facebook και εδώ  η σελίδα μας!!

Comments are closed.