Αν και η µόνη του εκπαίδευση ήταν ορισμένα µαθήµατα σε σχολή για µηχανικούς στη Βιέννη
έφτιαξε το ηλεκτρικό μοντέλο του 1898 Egger-Lohner, γνωστό ως P1, το οποίο σχεδιάσει πολύ πριν ιδρύσει την εταιρεία του.
Δεν διαθέτει την αίγλη, τη λάμψη και βέβαια την ταχύτητα των μοντέλων που έχουν γίνει σήμα-κατατεθέν της πόρσε,
Το όχημα είχε κάποιες ελλείψεις στο αμάξωμα όταν το βρήκαν αλλά το προσωπικό του μουσείου της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας,
στο οποίο φιλοξενείται, κατάφερε να το αποκαταστήσει χρησιμοποιώντας πλέξιγκλας.
Ο Φέρντιναντ Πόρσε προηγείτο της εποχή του, ο οποίος πάντα άφηνε το στίγµα του για όποιον και αν δούλευε, µε πιο λαµπρό παράδειγµα το «αµάξι του λαού» της Volkswagen.
Το 1928, και ενώ ήδη είχε σχεδιάσει πληθώρα επιτυχηµένων αγωνιστικών µοντέλων, ο Πόρσε σχεδίασε για την Mercedes-Benz το ιστορικό αγωνιστικό µοντέλο Mercedes SSK, το πιο δυνατό αµάξι της εποχής του,
Η ιδέα αυτή όµως δεν άρεσε στα αφεντικά του, µε αποτέλεσµα ο ικανότατος µηχανικός να παραιτηθεί.
Το 1930, ο Πόρσε αποφάσισε να γίνει ο ίδιος το αφεντικό, οπότε ίδρυσε µια εταιρεία συµβούλων σε θέµατα µηχανολογικά, θέτοντας έτσι τα θεµέλια για τη σηµερινή Porsche,
όπου µαζί µε µια οµάδα επιλεγµένων µηχανικών– ανάµεσά τους και ο γιος του, Φέρι– σχεδίαζαν
Τότε ήταν που σχεδίασε δύο µοντέλα, προάγγελους του «σκαραβαίου», τα οποία όµως αν και δεν έφθασαν ποτέ στο στάδιο της παραγωγής, θα τραβούσαν την προσοχή του Χίτλερ,
ο οποίος ζήτησε από τον «πιο διάσηµο σχεδιαστή όλων των εποχών», όπως συνήθιζε να τον αποκαλεί,
Στην περίοδο του Β´ Παγκοσµίου Πολέµου η εταιρεία του Πόρσε άρχισε να κατασκευάζει πυροµαχικά και τανκ (χάρη στα οποία τιµήθηκε από τον Χίτλερ µε το Ανώτατο Βραβείο Επιστηµών),
αλλά και να συναρµολογεί τους στρατιωτικούς «σκαραβαίους» που είχαν υποστεί ζηµιές.
θα έβγαζε στην αγορά το πρώτο αυτοκίνητο µε το όνοµα Porsche, ξεκινώντας ουσιαστικά την ένδοξη ιστορία της φερώνυµης αυτοκινητοβιοµηχανίας.
και την ίδια χρονιά κατασκεύασε µέσα σ’ ένα παλιό πριονιστήριο ένα σπορ µοντέλο, το πρώτο που έφερε το όνοµα «Porsche»,
την 356, που έµοιαζε στην εµφάνιση µε τον «σκαραβαίο» , η µηχανή του είχε τροποποιηθεί για να πιάνει µεγαλύτερες ταχύτητες.
Το νέο µοντέλο ήταν καλοσχεδιασµένο, όµως λόγω της έλλειψης πρώτων υλών εκείνη την εποχή ήταν σχετικά φτωχό σε εξοπλισµό.
Παρ’ όλα αυτά, απέφερε σηµαντικά έσοδα, τα οποία µαζί µε τα έσοδα από τα δικαιώµατα του «σκαραβαίου», τον βοήθησαν να πληρώσει το 1949 ένα εκατοµµύριο φράγκα για να αποφυλακίσει τον πατέρα του, που ήταν αιχµάλωτος των Γάλλων.
Ο Φέρντιναντ Πόρσε στρώθηκε αµέσως στη δουλειά βελτιώνοντας την Porche 356 και µελετώντας βελτιώσεις πάνω στον «σκαραβαίο»,
όµως πέθανε δύο χρόνια αργότερα, χωρίς ουσιαστικά να προλάβει να γευτεί τη χαρά της επιτυχίας.
Το 1950, η επιχείρηση µετεγκαταστάθηκε στη Στουτγάρδη, οπότε ξεκίνησε κανονικά η παραγωγή αµαξωµάτων, µηχανών και χειροποίητων εσωτερικών χώρων του αυτοκινήτου.
Η Porsche σύντοµα απέκτησε πολύ καλή φήμη για τις µηχανές και την ποιότητα κατασκευής, ενώ η σειρά 356 βελτιώθηκε και συµµετείχε σε αγώνες ράλλυ, όπου συχνά αναδείχτηκε νικήτρια.
Την ίδια εποχή σχεδιάστηκε και το σήµα της Porsche, µία ασπίδα στο κέντρο της οποίας βρίσκονταν µία µικρότερη µε ένα όρθιο µαύρο άλογο, σήµα της πόλης της Στουτγάρδης,
η οποία χτίστηκε στη θέση όπου παλαιότερα υπήρχε ένα ιπποφορβείο, όπου σήµερα βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της Porsche.
Στο σήµα υπάρχουν, επίσης, κέρατα ελαφιού, καθώς και κόκκινες και µαύρες ρίγες (το κόκκινο χρώµα έλκει την καταγωγή του στις ελλείψεις πρώτων υλών την εποχή εκείνη), τα οποία ήταν το οικόσηµο του βασιλείου των Βίρτεµπεργκ.
Όπως και τα µοντέλα 914, 924 και 928, Boxter και Cayenneπου ακολούθησαν, έτσι και η 911 αποθεώθηκε από τον Τύπο και το κοινό για τα καινοτοµικά της χαρακτηριστικά,
ενώ αναδείχθηκε σε ένα διαχρονικό αυτοκίνητο το οποίο εξακολουθεί να παράγεται µέχρι τις µέρες µας, σχεδόν μισό αιώνα από την εµφάνισή του.
Μια επίσκεψη στο Μουσείο της Porche στη Στουτγκάρδη είναι ικανή να μας ανεβάσει την αδρεναλίνη!!
Ακολουθήστε τη σελίδα μας στο Facebook ή Την ομάδα μας στο Facebook