Η σούπα του Ιπποκράτη, ιδανική για αποτοξίνωση
9 Ιουνίου 2021
Αρχαία ελληνική τεχνολογία!!(Α’ μέρος)
9 Ιουνίου 2021

”Τα φτερωτά σανδάλια” -Στέφανος Αλεξιάδης

Καλώς ήρθες, Στέφανε στη «Γωνιά Χαλάρωσης» και να ευχηθώ καλοτάξιδο το πρώτο σου πόνημα «Τα φτερωτά σανδάλια» από τις εκδόσεις Υδροπλάνο. Από το εξώφυλλο καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για ένα βιβλίο που αναδεικνύει ένα ιδιαίτερο κοινωνικό θέμα. Θα ήθελα να μας πεις λίγα πράγματα.

Καλώς σας βρήκα! Αρχικά, σας ευχαριστώ για την πρόσκληση στην ομάδα σας. Το βιβλίο, ναι, αφορά σε ένα κοινωνικό θέμα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την ιστορία του Φοίβου, ενός κινητικά ανάπηρου παιδιού που κανένας δεν τον επισκέφτηκε στα 10α γενέθλιά του. Προσπάθησα μέσα από το βιβλίο να αναδείξω τα συναισθήματα από την άγνωστη σε εμάς πλευρά αλλά και να αναδείξω αξίες όπως η φιλία, ο σεβασμός και η αλληλεγγύη. Το βιβλίο απευθύνεται κυρίως σε εφήβους αλλά από ό,τι φαίνεται έχει αρχίσει να κερδίζει μεγάλο αναγνωστικό κοινό στους ενήλικες.

Γνωρίζω ότι είσαι φιλόλογος και έχεις κάνει μεταπτυχιακό στην Ειδική αγωγή. Αυτό ήταν και η αφορμή για να καταπιαστείς με το συγκεκριμένο θέμα;

Ο λόγος που έγραψα το βιβλίο είναι η αδιαφορία των εφήβων για τη λογοτεχνία. Ήθελα με κάποιον τρόπο να τους κινήσω το ενδιαφέρον ώστε να ξεκινήσουν το διάβασμα. Η σημερινή γενιά εφήβων μαστίζεται από λεξιπενία και σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το γεγονός ότι δε διαβάζουν. Ο λόγος τώρα που καταπιάστηκα με την αναπηρία ως θέμα είναι η αντιμετώπιση των ανθρώπων αυτών από την κοινωνία. Οι περισσότεροι προσποιούνται πως οι ανάπηροι άνθρωποι δεν υπάρχουν, γιατί δεν τους βλέπουν. Ήθελα λοιπόν να δείξω πως όχι μόνο υπάρχουν αλλά νιώθουν, γελούν, λυπούνται και ζουν, όπως ακριβώς κι εκείνοι. Το γεγονός πως δεν τους βλέπουμε έξω στους δρόμους συχνά είναι η ελλιπής υποδομή της χώρας.

Να σταθώ λίγο στις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένας άνθρωπος μαθησιακές, κινητικές και ό,τι άλλο μπορεί να θεωρηθεί μη κανονικό με βάση τα κοινωνικά πρότυπα και θα ήθελα να μου πεις αν στη χώρα μας το εκπαιδευτικό σύστημα αποδέχεται ή περιθωριοποιεί τα άτομα με δυσκολίες και αν συμβαίνει αυτό ποια είναι η πηγή του προβλήματος;

Το εκπαιδευτικό σύστημα τα τελευταία χρόνια κάνει μια φιλότιμη προσπάθεια με ειδικούς παιδαγωγούς, παράλληλη στήριξη και τμήματα ένταξης αλλά απέχουμε πολύ ακόμα από αυτό που συμβαίνει στο εξωτερικό. Εύχομαι σύντομα να μιμηθούμε τα καλά ευρωπαϊκά πρότυπα και να υιοθετήσουμε αντίστοιχες συμπεριφορές.

Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που η συμπεριφορά τους απέναντι στο διαφορετικό φτάνει στα όρια της αγένειας ακόμα και του ρατσισμού.Θεωρείς ότι φταίει η άγνοια ή κάτι άλλο;

Ναι, είναι ρατσισμός. Ξεκάθαρος ρατσισμός. Δεν ξέρω αν φταίει η άγνοια, η μόρφωση ή η ενσυναίσθηση αλλά πρέπει ως ανθρωπότητα να αντιληφθούμε επιτέλους πως ούτως ή άλλως είμαστε όλοι διαφορετικοί. Δεν υπάρχει λόγος να τρομάζουμε αν κάτι δε μας μοιάζει. Αυτή είναι η ουσία. Αν υπήρχε ομοιομορφία, τι το ενδιαφέρον θα υπήρχε στη ζωή;

«Τα φτερωτά σανδάλια» έγιναν ήδη bestseller και θέλω να μου πεις συναισθήματα.

Ειλικρινά νομίζω πως όταν το έμαθα, ίσως με άκουσαν και στα πέρατα της Αυστραλίας. Χάρηκα πολύ, αυτό είναι αλήθεια. Δεν περίμενα μέσα σε διάστημα μικρότερο του ενός μήνα να γίνει best seller και θέλω να ευχαριστήσω όλους αυτούς τους ανθρώπους που με εμπιστεύτηκαν, αγόρασαν, διάβασαν το βιβλίο και μοιράστηκαν με τόση γενναιοδωρία τις φωτογραφίες τους σε όλο το διαδίκτυο. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά να βλέπεις το «παιδί» σου στα χέρια όλων!

Ταλέντο από μικρός και θα ήθελα να μου πεις, μαθητής του Δημοτικού και βραβεύτηκες στον Διαγωνισμό Παραμυθιού του περιοδικού Kidsfun. Λίγα χρόνια αργότερα, διακρίθηκες στον Λογοτεχνικό Διαγωνισμό της Ένωσης Λογοτεχνών Β. Ελλάδας. Θα ήθελα να μάθουμε γι’ αυτά.

Πάντοτε ήθελα να γράφω για να εκφράζομαι. Έτσι έλαβα ως αφορμή και τον Διαγωνισμό Παραμυθιού που δε θυμάμαι την ακριβή ιστορία αλλά νομίζω πως επρόκειτο για κάποιο μυστήριο και τον Διαγωνισμό Ποίησης της Ένωσης Λογοτεχνών Β. Ελλάδας. Θυμάμαι πως μετά τη διάκριση με κάλεσαν για να δημιουργήσουμε μια ολοκληρωμένη ποιητική συλλογή ευρεία προς το κοινό αλλά ακολουθούσε η απαιτητική χρονιά της Γ’ λυκείου και έτσι αρνήθηκα. Δεν ξέρω τι θα ακολουθούσε, αν δεχόμουν!

Επίσης, θέλω να μας πεις για τα εθελοντικά μαθήματα ελληνικής γλώσσας, σε ποιους γίνονται και τις δυσκολίες, αν υπάρχουν, γιατί η γλώσσα μας είναι ιδιαίτερα δύσκολη σε βαθμό που ούτε εμείς οι ίδιοι δεν την μιλάμε σωστά.

Τώρα με τις συνθήκες της πανδημίας αλλά και την υπερπλήρη καθημερινότητα έχω σταματήσει με τα εθελοντικά μαθήματα. Θέλω όμως κάποια στιγμή μελλοντικά να τα αρχίσω και πάλι. Η γλώσσα μας είναι όντως απαιτητική αλλά το κοινό στο οποίο απευθυνόμουν δεν ήθελε να μάθει γραμματικές λεπτομέρειες και εξαιρέσεις. Τους ενδιέφερε κυρίως η επίτευξη της επικοινωνίας, καθώς άλλοι ήταν πρόσφυγες και άλλοι Ρομά.

Πες μου τα μελλοντικά σχέδια του Στέφανου.

Προς το παρόν περιμένω το καλοκαίρι για να ξεκουραστώ. Ήταν μια απαιτητική χρονιά από πολλές απόψεις. Θέλω εν καιρώ να ολοκληρώσω το δεύτερο βιβλίο μου αλλά αυτή τη φορά δε θα απευθύνεται σε εφήβους. Πρόκειται για ένα κοινωνικό-αστυνομικό μυθιστόρημα αλλά δεν μπορώ να πω παραπάνω. Εύχομαι να το δείτε σύντομα!

Σ’ ευχαριστώ πολύ που ήρθες στην παρέα μας, σου εύχομαι καλή συγγραφική πορεία και είμαι σίγουρη ότι σύντομα θα σε έχουμε εδώ στη γωνίτσα μας με νέο πόνημα!!

Εγώ ευχαριστώ για την πρόσκληση και την τιμή. Εύχομαι να αγαπήσετε όλοι τον Φοίβο μου, όπως τον αγάπησα εγώ. Και μην ξεχνάτε! Σε κάθε δύσκολη στιγμή να εφευρίσκετε τα δικά σας φτερωτά σανδάλια…

Ελάτε στην παρέα της ”Γωνιά Χαλάρωσης” στο Facebook

Comments are closed.